Sahabat BBN

air mata ku mengalir kerana kisah dia... !!!

Posted by Anonymous | Posted in | Posted on 7:04 AM

Luffy @ Ah Fatt Rating --> RUGI JIKA TAK PERNAH BACA!

~~ mimpi hari Khamis, 16 Rejab 1427 H bersamaan 10 August, 2006.~~
sebuah kisah benar..dan ianya buatkan aku menangis mengenangkan kelemahan diri yg tiada taranya..hayatilah..

Semasa kisah ini berlaku, beliau pelajar tahun 4 jurusan Undang-Undang di universiti aku dan aku di Tahun 1. Aku juga kenal baik dengannya...malah dia lah yang pertama kali menghulurkan tangannya untuk membantuku ketika aku mula menjejakkan kaki ke UIA ketika itu.

Tentang dia??

Al-Quran 30 juzuk terpelihara kemas di dalam hatinya. Beliau menghabiskan masa 3 tahun utk habis menghafal 30 juzuk KalamuLlah ketika di negeri kelahirannya. Beliau hafal sendiri utk memenuhi harapan ibu ayah beliau yang mengharapkan ada di kalangan anak mereka menjadi seorang hafiz atau hafizah. Sebagai anak sulung, beliau mengambil tanggungjawab ini utk menjadi contoh kpd adik-adik, SubhanaLlah. Setiap hari beliau hafal 2 mukasurat Al-Quran dan tasmi' dgn ustaz di sebelah rumahnya di sana .

Suatu hari, aku hairan kerana aku sudah lama tidak nampak kelibat akak ni di kampus, lalu aku bertanya pada seniorku yg juga merupakan kawan baik beliau. Kata senior aku, beliau extend study kerana sakit. Aku terkejut. Klik untuk bacaan seterusnya...
blog comments powered by Disqus