Sahabat BBN

Apa kata kanak2 tentang CINTA?

Posted by kawie2020 | Posted in | Posted on 4:30 PM

N3 ini adalah rekaan semata-mata...

Nama watak didalam ini tiada kena mengena dengan empunya blog itu sendiri...

####################################

Photobucket

Ini adalah perbualan dengan kanak-kanak tentang pemahaman cinta...

Kanak-kanak ini berumur dari 5 tahun sehingga 10 tahun...

####################################

Photobucket

Pada umur berapa yang sesuai untuk berkahwin?

"Ayah cakap kalau saya ada kad pengenalan, saya boleh kahwin dah... hehehehhe.." (Nazz, 6 tahun)

"kalau ade boypren, kira boleh kawen la...kikikikikiki...." (Shapikakabon, 7 tahun)

Photobucket

Apa yang selalunya orang buat bila berdating?

"Kakak citer, mula2 date, mesti berbohong untuk tarik perhatian boyfriend supaya boleh date kali ke 2... (sambil tersenyum)" (SerojaJingga, 9 tahun)

"Makan2, pastu tengok wayang, best ooo org belanja... kikikikikiki... (adeqq, 9 tahun)

"Bila dating nak kene minta duit kat ibu..." (boneka, 7 tahun)

Photobucket

Bila masa sesuai untuk bercium?

"kita tak boleh cium budak perempuan selagi duit tak banyak sebab kita nak kena beli cincin kat dia pastu kene beli video cam, sebab budak pompuan suka merakam video kenduri kawen mereka" (BeruWang, 10 tahun)

"eeeeee..... tak malu arr tanya camni.... kalau cium baby ok laa....hihihihihihi..." (aien, 6 tahun)


Waktu bila terjadinya cinta diantara 2 orang?



" x de sapa2 yg perasan tentang bende ni, tapi saya dengar cinta terjadi bila bagaimana anda berbau, sebab tu perfume dan deodorant tu penting" (Seimura, 8 tahun)

"Ayah cakap, bila saya mandi tak basah baru bleh bercinta... kalau mandi mestilah basah... huhuhuhu... tak bercinta lah saya... huhuhuhuhuhu..." (beautiful rose, 5 tahun)

"kawan saya cakap, bila tumbuh jerawat maksudnya ade org cinta kat saya... kikikiki... (siputihpurple, 7 tahun)


Photobucket

Rupa paras penting tak dalam bercinta?

"kalau nak dicintai oleh seseorg yg bukan famili kita, ok kot kene kelihatan cantik" (Kaukuna kelip2, 7 tahun)

"Rupa paras x penting, tengok macam saya, saya ni ensem tapi x de pun org nk bercinta dengan saya" (Eful, 7 tahun)

"Cantik tu penting tapi duit banyak lagi penting kot" ( Pinky Boy,9 tahun)

"kakak kata, kalau saya ada buah dada baru cantik.. hihihihihihh..." (Green, 7 tahun)

Photobucket

Pendapat adik tentang jatuh cinta?

"saya ok je nak jatuh cinta kecuali hari sabtu dan ahad, banyak citer kartun hari tu.. ( Z@ck , 7 tahun)

"cinta tu akan datang walaupun kita sembunyi, walaupun saya main aci sembunyi, mesti ada budak lelaki nk bercinta dengan saya" ( Allie, 6 tahun)

" saya x jatuh cinta sgt sebab saya rasa tahun 4 sangat susah ler" ( Rai, 10 tahun)

"Best tau kalau jatuh cinta, nantikan.. org tu kan... beli gelang habib jeweeellllll.. mahal kan... hehehehehehe.... (Ezzati, 5 tahun)


p/s: Sweet kan jawapan budak-budak nih... hehehehehhehehehe
blog comments powered by Disqus